TESTIMONI DIET BERKESAN

Saya AiniS merupakan seorang surirumah sepenuhnya dan umur 35 tahun.

Aini dah ada 4 orang anak. Apa yang aini nak kongsikan ni kisah penderitaan saya yang aini tanggung selama ni. 
Aini mempunyai masalah berat badan yang naik mendadak selepas bersalin. Memang ni ialah dilema seorang wanita apabila lepas bersalin.

Sejak lahirkan anak sulong ni saya mula perasan berat dah makin naik. Memang saya dah mula risau dah.
4 tahun kemudian selepas lahirkan anak yang kedua iaitu anak perempuan aini memang sangat ketara berat badan naik dengan lebih mendadak lagi. 

Bukan Aini tak cuba nak turunkan berat badan. Aini dah cuba macam-macam. 

Aini cuba bersenam. Aini cuba ikut menu pemakanan yang betul. Dah cuba juga untuk memakai korset.

Aini dah pun cuba produk kurus lain tapi tak menjadi. 

Makanan dan minuman Manis pun dah cuba pantang tapi turun sikit je selama 3 bulan lepas tu naik semula berat tu.

Tapi kesannya masih sama berat tak turun.

Memang rasa kecewa dan stress sangat. Aini dah buntu nak buat macam mana lagi.

Aini cuba untuk kaji dan buat research sikit berkenaan punca berat susah nak turun ni.

Kenapa orang perempuan susah nak turun berat badan? Punca utamanya lepas bersalin.

Aini juga ada kaji perbezaan Lelaki dan Perempuan ni. 

Orang Lelaki makan banyak mana pun badan tetap kurus. Tak macam orang Perempuan yang makan sikit saja pun. Badan dah cepat naik dan nampak gemuk.

Aini ada terjumpa jawapan ni di satu wikipedia tentang pendedahan ‘New Human Physiology’, tulisan Profesor Erik Paulev & Prof. Gustavo Zubeita. tentang penurunan metabolisme.

Berdasarkan kajian lepas bersalin salah satu faktor metabolism badan kita mula menurun. Sebab tu berat badan susah nak turun walaupun dah pantang macam-macam.

Penurunan metabolisma perempuan berlaku lebih mendadak, berbanding lelaki.
Apa yang saya dah dah faham pasal kajian ni semakin bertambah umur,semakin menurun metabolisma.
Rujuk graf di bawah.
Warna oren ialah kadar metabolisma wanita.
Warna hijau ialah kadar metabolisma lelaki.

Nampak tak, metabolisma wanita lebih rendah berbanding lelaki ?

Apa kaitan metabolisma dengan berat badan ?

Aini beri contoh untuk anda faham.
Orang yang makan banyak, tapi susah gemuk 

  • Orang ini metabolismanya tinggi.
  • Makanan yang dia makan, bertukar jadi tenaga.
  • Jadi, dia tak gemuk, sebab tak ada lemak terhasil.

Orang yang makan sikit, tapi senang gemuk & susah turun ?

Jadi, langkah pertama untuk kuruskan badan ialah :

PERTAMA → Naikkan metabolisma dulu.

BUKAN DIET dan BERSENAM.

metabolisme

Metabolisma ini ibarat mesin yang menukarkan makanan yang kita makan menjadi tenaga. Setiap orang kadar tahap metabolisma dalam badan berbeza-beza.

Mesti korang pelik kan sebab apa orang ni makan banyak tapi tak gemuk-gemuk.

Ini adalah disebabkan Metabolisma dalam badan dia Tinggi.

  1. Tak perlu amalkan ubat ubatan yang merbahaya dan beracun.
  2. Tak perlu bersenam setiap hari sampai pergi gym 24 jam.
  3. Tak perlu Diet pelik pelik sampai terpaksa tahan diri daripada makan minum




1. Sarapan pagi
Setiap pagi saya akan pastikan benda pertama masuk ke dalam mulut adalah air masak. Minum air masak segelas atau dua gelas sebelum solat subuh. Selepas itu boleh mula sarapan.

Jujur 2 minggu pertama saya makan OAT KOSONG. Hahaa. Tiada susu, kurma, atau buah. Oat dan air suam sahaja. Dia punya rasa ya tuhan. Tujuan 2 minggu pertama adalah nak potong makanan yang bergula.
Selepas dua minggu pertama saya mula makan oat bersama susu gabung, kurma, kismis. Jam 6-9 pagi masa sesuai untuk sarapan.

jumpa hasil kajiannya….

Dalam kajian ini 50 orang dewasa diminta untuk makan buah mangga afrika berturut-turut selama 10 minggu.

Ini apa yang terjadi…

Berat awal ➜ 97.9kg
Minggu ke-4 berat turun menjadi ➜ 94.3kgMinggu ke-8 berat menurun lagi menjadi ➜ 89.7kgSelepas minggu ke-10 masih lagi menurun menjadi ➜ 85.1
So total berat yang turun dalam masa 10 minggu ni adalah = 12.8kg.

Tapi masalahnya sekarang kat mana nak dapatkan Buah Mangga Afrika ni?

Aini cuba cari di internet dan jumpa 1 syarikat ni yang import Buah Mangga Afrika ni.

Apa yang Bestnya :
1. Syarikat ni dah adun buah mangga afrika ni dalam 1 formula dan mengikut sukatan yang betul daripada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).
2. Syarikat ni juga dah adun sekali dengan bahan-bahan lain yang memang sangat membantu untuk menurunkan berat badan seperti Lemon, asam keping & daun teh.

Produk ni diformulasikan dan diberi nama LEMONTAB

Ini bahan-bahan dalam Lemontab. Lihat ada Irvingia Gabonensis tu la Mangga Afrika.

Aini cuba google dan search youtube pasal produk ni, rupa-rupanya produk ni pernah disiarkan di TV3, Baru-baru ni pun dah disiarkan di Wanita Hari Ini.

Mula-mula tu memang Aini tak berapa yakin nak cuba Lemontab ni, yela macam-macam yang saya fikir takut rosak buah pinggang la & takut ada side efek yang lain yang boleh membahayakan saya.

Tapi ini 3 sebab yang meyakinkan saya untuk cuba Lemontab.

1. Lemontab telah di luluskan Biro Farmasi Kebangsaaan / Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

2. Lemontab telah disahkan Halal oleh JAKIM.

3. Banyak testimoni yang telah terkumpul yang mengatakan berkesan.

Jadi, ini semua buat Aini betul-betul bertambah yakin nak cuba produk LEMONTAB ni.

(Hari-hari Aini akan ambil 2 biji tengahari dan 2 biji lagi malam)
Apa jadi sepanjang pengambilan ?
tak ada apa-apa kesan sampingan berlaku.
Tak ada cirit.Tak ada pening-pening.
Tak ada sebarang ‘side effect’.
aini rasa macam biasa.
Apa jadi sepanjang 2 minggu pertama pengambilan ?
Pertama kali rasa dia sangat best sedap. Tak ralat nak kunyah rasa masam manis lemon je. seminggu awal ni belum ada ape tanda lagi. Logic lah kan bukan magic terus turun berat.
Minggu ke 2 akak rasa 3 perubahan ni.

1. Mudah membuang (lawas)

Bukan cirit. Tapi setiap pagi mesti membuang. Selesa perut.
Tak berangin (bloated).
Tak sembelit.Mungkin sebab lemon tu, dia detox kot,kan ?

2. Rasa ringan badan 
Bila mudah membuang, badan rasa ringan dan cergas.Nak buat kerja rumah, nak bergerak, tak rasa lemau.

3. Badan rasa bertenaga
Ingat lagi pasal orang yang metabolisma tinggi ?Bila metabolisma tinggi, makanan bertukar jadi tenaga.
So herba lemontab ni, buat aini bertenaga nak buat kerja-kerja kemas rumah, jaga anak, pergi kerja, dll.
Selepas 3 minggu, aini terkejut.

Berat aini dah mula turun lepas habis makan sebotol LEMONTAB turun 3 kg . Nak turun berat pun susah dulu.

Aini dah mula seronok sebab abang puji nampak makin susut, kawan-kawan dan saudara mara yang datang rumah pun dah mula tegur aini dah nampak slim sikit.

Boleh dah bergaya semula macam sebelum kawin sebab baju-baju dalam almari tu dah muat balik.
Kawan-kawan ada juga bertanya bertanya rahsia. Aini bagitau amalkan LEMONTAB set 2 bulan baru habis sebulan ada lagi baki 2 botol.
Dulu dah cuba macam2..diet bagai nak gila pun badan tak mahu turun..senam hiking lagi.. beli korset tapi takde kepentingan pun. Syukur sangat dengan Lemontab.

Jadi, itulah kisah aini dengan produk Lemontab ni.aini memang rekemen produk ni kepada korang.

Dua sebab aini rekemen :Satu, sebab aini dah kaji sebelum beli.
Aini dah kaji betul-betul sebelum beli sebab nak pastikan makan suplement yang selamat. Dan kedua, aini dah tengok sendiri kesannya pada aini.

aini dah kurus sekarang, berbanding dulu.Memang berkesan. Alhamdulillah.
” kak aini, berapa botol patut saya ambil ? “aini sarankan mula cuba dengan set 4 botol sebab jimat kos tahan 2 bulan.
Macam aini, 2 minggu awal tu belum turun lagi.(tapi badan dah lawas, ringan badan & bertenaga )
Minggu ketiga baru start turun.
3 minggu ni macam lama. Tapi, kalau nak dibandingkan sebelum ni, bertahun cuba macam-macam, tapi tak kurus-kurus, 3 minggu ni kejap ja.
“kak aini, kat mana saya nak beli lemontab ni ? “
Aini tak jual lemontab ni taww….
Tapi kalau korang serius nak cuba, Aini pernah deal baik punya dengan staff syarikat lemontab ni nama Zie. Dia lah yang bantu aini dari awal sampai sekarang. Dia guide aini sampai berjaya..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *